péntek, március 30, 2012

Ha már tavasz, Csináld Magad virágokból


Szégyenletes, hogy március vége van, de még igazán egy szót sem ejtettem a Tavaszról.
Igaz, keseregtem egy sort a hangyákról és méhekről, de úgy döntöttem, befejezem a lamentálást a házzal kapcsolatban, és energiáimat kreatívabban fogom használni.
Adós vagyok még egy beszámolóval a Kredencről, kedvenc borbisztrómról és a tihanyi piacról is. Ez utóbbiról inkább nem írnék most bejegyzést, mert nem igazán érdemli meg. Túl kora tavaszi arculatát mutatta a múlt hétvégén, nyáron lesz még jobb is.
A Tavaszt számomra Botticelli ikonikus képe szimbolizálja a legtökéletesebben:

Forrás
És azok a virágok a ruhájáról élőben:


Nehéz ilyenkor megállni, hogy ne rakjam tele a lakás minden szegletét virágokkal, gyümölcsfa ágakkal. Összegyűjtöttem a kertből a kidobásra ítélt, lemetszett gyümölcsfa és díszbokor ágakat. Előkotortam régebben elmentett egy-két apróságot a szekrényből, kamrából és Manóka tegnap délutáni alvása alatt sikerült ezt a pár egyszerű díszt összedobni a közelgő ünnepre. Ugyan nem vagyok egy nagy húsvét rajongó, de egy újabb alkalmat, hogy virágokkal bíbelődjem, nem lehet kihagyni.



Játcintok, zöld tojások, és kövér nyuszi gerjesztik a húsvéti hangulatot, mindezt egy igazán kedves fa kaspóban. A fa kaspó nem volt olcsó befekteteés, de megérte, több szezonban kap még szerepet.
Egy igazán olcsó és eredeti megoldás: kidobástól megmentett bőr szütyők ( de ha nincs, használhatsz ruhaanyagot is) venezuelai rumosüvegek csomagolásából, benne befőttes üvegek, szatén szalagokkal felfüggesztve a konyhaablakba, a függönykarnisra. A vázákban barackfa, aranyvessző ága és játcint. A felfüggesztést én itt a szütyőkkel oldottam meg, de lehet egy kis drótot tekerni a befőttes üvegre nyakára, és abba fűzni a függesztéshez a szalagot.


Abszolút húsvétra: aranyvessző a nagy vázában, díszbokrok bimbózó ágai a kicsikben. Az aranyvesszőkön fél tojáshéjak, mint minivázák, bennük árvácskák. Két árvácskapalánta (150.- /db) és egy öt tojásos rántotta elég volt hozzá :-)
A kisebb vázák eredetileg whisky-s poharak a vitrinből, szatén szalaggal átkötve.





nagyítva a tojásvázák a fenti képről
a kisebb csokrok a fenti képről




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése