szerda, december 11, 2013

Nemcsak karácsonyra: DIY ajándék a konyhába

A legtöbb receptben szerepel a reszelt citrom héja, mint hozzávaló, de hangsúlyozottan biocitromból. Amit nem túl könnyű minden alkalommal a sütisütéshez beszerezni, és nem is olcsó. Így született az alábbi ötlet (ami igazából már nagymamáink korában bevett tartósítási eljárás volt, csak kicsit elfelejtettük): reszelt biocitrom héja cukorban tartósítva.


Maga az elkészítés végtelenül egyszerű: a jól megmosott és száraz citrom sárga héját minél kevesebb fehér rész belekerülésével lereszeljük, majd összekeverjük fehér vagy barna cukorral és sütőpapírral bélelt tálcára tesszük egy napra száradni.
Általam alkalmazott arány: 2 citrom héja - 10 dkg cukor. A neten körbenézve általában 1 citromhoz írnak 10 dkg cukrot, de én úgy éreztem, több citromot is elbírna.


A fehér cukrosat piskótákhoz, a barna cukrosat muffinokhoz, kuglófokhoz szántam. Érdemes egyszer kézzel összemorzsolni a száradás félidejében a cukros héjat, mert kicsit összeáll. Ha jól megszáradt, üvegekbe töltjük.
Ilyen esetekre jól jönnek az év közben elfogyasztott olajbogyók, bolti lekvárok szép üvegei. Már ha előrelátóan eltettünk belőlük párat.

Majd jön a díszítés: nemcsak az esztétika, de a szín és állag hosszabb megőrzése érdekében is megéri az üveget "becsomagolni".
Ezek az üvegek kávésüvegek voltak lánykorukban. Most nátronpapírral körbecsomagoltam őket, majd készítettem rájuk egy feliratot, melyet szaténszalaggal rögzítettem. Az egész művelet kb. 20 perc volt, de megérte.

Azóta, ha valaki észreveszi a polcon az üvegeket, rögtön kér egy szippantást belőle. Mennyei a tömény cukros citromillat, mintha egy piskóta felhőben lebegnél.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése