szerda, június 06, 2012

Cseresznyés játékok: képviselőfánk újratöltve

A Nők Lapja 22. számában találtam egy Epres-tejszínes képviselőfánk receptet Lajos Mari változatában. Ez első hallásra kicsit messze van a cseresznyés-vaníliás fánkoktól, amiket végül is elkészítettem.

 
De ha elmondom, rögtön megértitek, hogy a már említett édesség fényképe más fantáziáját is megmozgatta volna, nem is beszélve az albérletünk nem túl nagy, de annál finomabb cseresznyefájának hatalmas piros golyói. Vendégségbe mentünk délután, így már ürügy is találtatott a konyhai délelőttre. Előrelátóan dupla adag képviselőfánk tésztát készítettem, mert állítólag le lehet fagyasztani, így a következő alkalommal már csak pillanatok műve lesz a vasárnap délutáni finomság vagy váratlanul betoppanó vendégek kényeztetése.
Az eredeti recepthez képest én kisebb fánkokat sütöttem, sokkal vonzóbbak lettek a tálon és az elfogyasztásuk is könnyebb. Ahhoz képest, hogy a képviselőfánkok kinézete mindig azt az érzést keltette bennem, hogy ez egy nagyon bonyolult süti, meglepve tapasztaltam, hogy nem! Némi tűzhelyen való kevergetés árán igen hamar kész lett a tészta, és akkor már csak türelem kell a sütögetéshez. Valahogy így nézett ki egy tepsi a szaunára várva:


A kész kis pöffeteg gombára hasonlító golyócskákat megskalpoltam, majd olvasztott csoki és olaj keverékével kiöblítettem. Itt éppen a töltelékre várnak a csokifürdő után:


Gyorsan telekanalaztam őket meleg vanília pudinggal, és telepakolgattam a kis hajókat magozott cseresznyeszemekkel. Ez lett a végeredmény:


Valóban, elsőre elég macerás a süti, de igazából sok rövid fázisból áll. Így egy időhiányban szenvedő is kényelmesen el tudja készíteni, hiszen egy-egy  kis szünetben épp elkészül egy fázissal: magozás, fánksütés, töltögetés...
Jó sütögetést mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése