péntek, november 23, 2012

Három időkímélő ötlet főzéshez

Mindenkinek fontos az idő, nekem az utóbbi időben Manó és Pocaklakó Y teszi egyre jelentősebbé az idő fogalmát. Így örömmel fogadok minden olyan praktikát, ami segít az élet pénzének megtakarításában, pláne, ha az az unalmas konyhai teendőket gyorsítja.

A Húsleves, A Zeller és a Karalábé
Mindannyian voltatok vagy lesztek olyan helyzetben, hogy csak egy gerezd karalábét vagy zellert használtatok csak el a húsleveshez, a többi meg elfeledve a hűtő hátuljában szépen beszáradt. Vagy hogy mégsem volt már szép csokorpetrezselyem a vasárnapi húslevesbe. Pedig ezek nélkül nem is igazi a húsleves!
Pár hete felhergeltem magam, aminek a következő lett az eredménye:


Egy karalábét és egy zellert megtisztítottam és cikkekre vágtam, a zeller és zöldség zöldjét alapos mosás és némi szárítás után cérnával kis csokrokba kötöttem. Mindez belekerült két zippzáras zacskóba, amit az InterSparban vettem. És máris csak egy mélyhűtőajtó nyitásnyi mozdulattá vált húslevesfőzéskor a leveszöldség a télen.

Sárga- és fehérrépa a levesbe
Tudom, hogy lehet a boltban fagyasztva kapni. De az nem bio Anyu kertjéből, és korántsem ilyen szépen pucolt, szeletelt. A sárgarépa amúgy is két formát kapott. A lencselevesbe nálam valami titokzatos oknál fogva csak gyufára vágva mehet. A végeredmény pedig:


Azt azért vegye mindenki, aki ilyen fajta mélyhűtésre adja a fejét, hogy 2-3 hónapnál hosszabban nem érdemes kalkulálni a mennyiséggel. A zöldségek hajlamosak a hosszabb tárolás alatt bebarnulni és kiszáradni.

Utólagos bejegyzés I.: az Aldiban és a Pennyben is volt már akciósan többféle űrtartalmú zippzáras zacskó, olcsóbban, mint az Intersparból az én szerzeményeim.
Utólagos bejegyzés II.: kelkáposzta levelével és kelbimbóval is működik, szerintem az is finom a húslevesbe.

Csirke konyhakészen sütőzacskóban
Ez a kedvencem: az eredeti ötletet Nigella adta, de ő azon szerencsések közé tartozik, akiknek van vákumozójuk és "saját" hentesük, akinek szintén van ilyen készüléke. Sajnos nekünk egyik sincs, így kicsit magyarosítottam a helyzeten.
Előnye, hogy akár három napig is jól eláll, tovább még nem próbáltam. A vasárnap előkészített adag tökéletes vacsora a hét közepén. Aki leghamarabb hazaér, beteszi a hűtőbe, egy óra alatt kész.
Veszem a sütni szándékozott csirkedarabokat, és alapos epillálás és mosás után besózom egyenként, majd belefektetem a sütőzacskóba. A fektetés rétegezve történik: szalonnacsíkok, paprika, hagyma és fokhagyma gerezdek közé. Majd nagyvonalúan ráloccsantok némi olivaolajat és zölsfűszereket hangulatomnak megfelelően. Alaposan lezárom a zacskót, majd összemasszírozom őket.


Tálcára fektetem, és mehet be a hűtőbe. Esténként megfordítom, hogy minden oldala álljon az alján felgyűlt páclében. Sütés előtt nem szabad elfelejteni megszurkálni. 180-200 C-on sütöm, a felgyűlt léből pedig némi lisztes-tejszínes/tejfölös sűrítéssel pecsenyelé is készülhet. De gyakrabban kerül az összes sült zöldséggel a hűtőbe, finom pirítósra kenve. A képen szereplő adagot én még tovább pirítottam volna, de a család már nem bírt várni :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése