kedd, november 03, 2015

Újabb konzervdoboz recycling és némi konyhatitkok a ragasztásról

Konzervdoboz újrahasznosítási mániám egy újabb kollekcióval bővült. Az első körben a gyerekekre fókuszáltam, a tanévkezdés jó indoknak bizonyult ehhez. Másodjára a landhaus stílus irányába csúsztam el, nekem ezek lettek a kedvenceim. A következő bejegyzésben megmutatom őket is.

Nem fotóztam részletes képeket, úgy érzem, így is magukért beszélnek.
A felhasznált anyagok között található kinőtt farmernadrág, kimustrált babapóló, body és felvasalható címke, gombok kicsiben és nagyban, maradék szalagok és elhasznált ajándéktasak füle.
Sokan kérdezik, mivel ragasztom fel az anyagokat. Nincs erre receptem, a ragasztandó anyagtól függ. Használok vastag és vékony ragasztópisztolyt, vékony és vastag stiftet, pillanatragasztót és ragasztó rollert (mint a hibajavító roller). Körülbelül 10 féle ragasztóm van.
Egy példa a ragasztó hibás megválasztására: ha stifttel ragasztom az anyagot a konzervdobozra, akkor a doboz csíkjai átlátszanak (jól látszik a macis dobozkán), mert a ragasztóstift az anyagot ráfeszítve szárad meg. Míg a többi doboz esetében ragasztópisztolyt használtam, ezért nem látszódik át az alatta lévő doboz mintázata. Ellenben a vékonyabb szalagok esetében nem tanácsos ragasztópisztolyt használni, mert összeránthatja a forró műgyanta az anyagot, míg a pillanatragasztó szétterjed, felszívja az anyag, és ráadásul a folt mellett be is keményíti a textilt.
A recept tehát: próbálkozni és tesztelni az anyagokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése