kedd, szeptember 11, 2012

Feketeribizli lekvárban az egészség

Augusztusban nem volt nagyon időm a lekvár- és befőtt eltevések közepette bejegyezgetni az eseményeket. Pláne, hogy a szabadidőm egy részét a növekvő pocaklakó kötelező orvosi koreográfiája vette el. Igen, jön Baba 2.0, amivel Manóka lassan Nagyfiú státuszba kerül. Eddig úgy néz ki, hogy egészséges és kisfiú ő is, így szerencsére a ruhavásárlással nem kell sokat vacakolni. Elég lesz begyűjteni a kölcsönadott zsákokat.
Így most pótolgatom a recepteket, az Őszibarackos után érkezik a Feketeribizli.


Szerencsém volt, mert nemcsak hogy ingyen kaptuk, de már leszemezve a ribizlit. Így egy jó mosás és átpucolás után egy óra alatt konyhakész volt. Utólag is hála Gabinak, Párom kollégájának a feleségének segítségért! Gabojszánál azt olvastam, hogy a magját és a héját érdemes benne hagyni, mert a benne elrejtett sok jó úgy hat igazán. Így a lustaságom rögtön kapott egy igazolt aláírást. Már csak egy kis cukor, citromlé, Dr5ker Dzsemfix extra 2:1 és hajrá!

4 üveghez elegendő volt:
kb. 1,3 kg pucolt ribizli
50-55 dkg cukor
1/2 citrom leve
4 db 350-370 ml-es üveg kupakkal vagy celofán

A megpucolt gyümölcsöt feltettem főni a dzsemfixnél ajánlott cukormennyiséggel. 5 perc lassú forralás után levettem a tűzről, kapott egy kis botmixeres simogatást, de csak úgy rusztikusan. Bele a citromlé, egy kis keverem-kavarom ("nem kell ész, én vagyok a gyógyszerész"), majd vissza, hogy a dunsztoláshoz megfelelő hőmérsékletét visszanyerje. Bele a kisterilizált üvegekbe, kupak vagy celofán, majd szivárgás-ellenőrzés fejre állítva és száraz dunszt. Aztán lehet csicsázni az üvegeket, mert az ember lánya hamar elfelejti, mi is van benne, hosszú a tél.
Mivel túl későn kaptam észbe, nem lett elég a kis üvegekhez való kupak. Így maradt a celofán. Attól sem kell megijedni, bár eleinte én is izgultam. Méretre vágom, duplán veszem egy üvegre, a kettő celofán réteg között bevizezem (konyharuhára fektetve a vizes kezemmel végigsimítok rajta), ráigazítom, jól kihúzom, majd két gumi rá. A dunsztban gyönyörűen kifeszül.

Egy üvegcse másnap délután bevégeztetett egy nagy adag palacsintában, így most megfontoltsággal kell majd bánnom a maradékkal.

Aki lemaradt az idei feketeribizli szezonról, de enne egy finom lekvárt, kóstolja meg a Lek-vár-lak Feketeribizlijét. Nemcsak nyertes lekvár, de finom is, nekem nagyon bejött!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése